دانافایل

فایل های قابل دانلودی شامل جزوات و پاورپوینت

دانافایل

فایل های قابل دانلودی شامل جزوات و پاورپوینت

  • ۰
  • ۰

مقدمه:

در حال حاضر مشخصه جامعه دانش یا اقتصاد دانش‌مدار، عواملی مثل افزایش قابلیت رقابت، نوآوری تکنولوژیکی و ماهیت جهانی بازارها می‌باشد. در این راستا شرکت‌ها باید در هنگام انجام کسب و کارشان به دانش توجه زیادی نمایند چون دانش یک عامل کلیدی برای ایجاد مزیت رقابتی محسوب می‌شود (گاریدو مورنو و همکارانش ، 2011: 437).

به علاوه در سالهای اخیر دانش به عنوان یک منبع سازمانی بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود و توجه رو به رشدی به این مفهوم به وجود آمده است (علوی و لیدنر ، 2001: 108).

در حال حاضر مدیریت دانش به یک اولویت تحقیقاتی جامعه دانشگاهی تبدیل شده است و یکی از حوزه‌هایی است که شرکت‌ها در حال تخصیص سهم بیشتری از مخارج برای پیاده‌سازی‌اش هستند. (سالمادور و بوئنو ، 2007: 1061). در این محیط روابط شرکت‌ها با بازار بسیار مهم هستند و به طور کامل استراتژی‌های بازاریابی شرکت‌ها را به سمت سایر رویکردهای ارتباطی تغییر داده‌اند و مدیریت ارتباط با مشتری تأکید می‌کند که شرکت‌ها حفظ مشتریان موجود را با توسعه روابط بلندمدتی که نیازهایشان را برآورده می‌کند، سودآورتر از جذب مشتریان جدید می‌بینند (گاریدو مورنو و همکاران، 2011: 437).

 

فهرست مطالب

1- 2 شرح و بیان مسأله تحقیق:          3

1- 3  اهمیت و ضرورت تحقیق:        5

1- 4  اهداف تحقیق            7

1- 5  فرضیه‌های تحقیق:     8

1- 6- 1  قلمرو موضوعی:   9

1- 6- 2  قلمرو مکانی:        9

1- 6- 3  قلمرو زمانی:        9

1- 7  جامعه و نمونه تحقیق: 10

1- 8 روش تحقیق: 10

1- 9  ابزار گردآوری داده‌ها: 11

1- 10  تعاریف عملیاتی واژه‌های تحقیق:          11

2- 1  بخش اول: دانش         15

2- 1- 1  مقدمه دانش          15

2- 1- 2  روند تاریخی حرکت سازمان‌ها به سوی سازمان‌های دانش‌مدار          15

2- 1- 2- 1  اقتصاد کشاورزی:          15

2- 1- 2- 2  اقتصاد منابع طبیعی:      16

2- 1- 2- 3  انقلاب صنعتی: 16

2- 1- 2- 4  انقلاب محصول:           16

2- 1- 2- 5  انقلاب اطلاعات:           16

2- 1- 2- 6 انقلاب دانش:     17

2- 1- 3  مفهوم داده‌ها، اطلاعات و دانش:          17

2- 1- 3- 1 داده‌ها: 17

2- 1- 3- 2  اطلاعات:        18

2- 1- 3- 3  دانش (دانایی):  18

2- 1- 4  تعاریف دانش:       19

2- 1- 5  دیدگاه‌های رایج در مورد دانش:          20

2- 1- 6  روابط داده‌ها، اطلاعات و دانش:         20

2- 1- 6- 1 روابط داده‌ها، اطلاعات و دانش از نظر باجاریا            20

2- 1- 6- 2 روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر کلارک و رالو:     21

2- 1- 6- 3  روابط داده، اطلاعات و دانش از نظر بوئیست :           22

2- 1- 7  تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم:  23

2- 1- 8 عوامل تفکیک شده اطلاعات و دانش:    25

2- 1- 9 انواع دانش:           27

2- 1- 9- 1 تقسیم‌بندی ارسطو:          27

2- 1- 9- 2 دانش ضمنی و دانش صریح:          27

2- 1- 9- 3 دانش شخصی و دانش سازمانی:      28

2- 1- 9- 4 دانش کارکردی: 29

2- 1- 9- 5 تقسیم‌بندی معرفت‌شناختی دانش:      30

2- 1- 9- 6  دانش رسمی و دانش غیررسمی:     30

2- 1- 9- 7 دانش ساختارمند و دانش ناساختارمند:            31

2- 1- 9- 8 دانش اظهاری و دانش رویه‌ای:       32

2- 1- 9- 9 طبقه‌بندی دانش رایل:      32

2- 1- 9- 10 دانش اصلی و دانش فرعی:          32

2- 1- 9- 11 تقسیم‌بندی دانش مک لوپ:          33

2- 2 بخش دوم: مدیریت دانش            34

2- 2- 1 مقدمة مدیریت دانش:            34

2- 2- 2 مدیریت دانش چیست؟          35

2- 2- 3 تعریف مدیریت دانش:          35

2- 2- 4 تاریخچة ‌مدیریت دانش:        37

2- 2- 5  سیر تطور مدیریت دانش:     40

2- 2- 6 مکاتب مدیریت دانش:          42

2- 2- 6- 1 مکتب اقتصادی: 43

2- 2- 6- 2 مکتب سازمانی: 43

2- 2- 6- 3 مکتب استراتژیک:          43

2- 2- 7 دیدگاه‌های مدیریت دانش:       45

2- 2- 7- 1  دیدگاه اول: دانش به عنوان یک سرمایه:        45

2- 2- 7- 2  دیدگاه دوم: دانش به عنوان یک ابزار:          45

2- 2- 8  نسل‌های مدیریت دانش:       46

2- 2- 8- 1 مدیریت دانش فناوری‌مدار یا مبتنی بر منابع:   46

2- 2- 8- 2  مدیریت دانش انسان ‌مدار: 46

2- 2- 8- 3 گذار از مدیریت دانش فناوری‌مدار به مدیریت دانش انسان‌مدار:     48

2- 2- 9 ویژگی‌های مدیریت دانش:     49

2- 2- 10 اصول مدیریت دانش:         50

2- 2- 11 نظریه‌های مدیریت دانش:    53

2- 2- 12 مراحل مدیریت دانش:        54

2- 2- 12- 1 فرآیندهای هوشمند:        54

2- 2- 12- 2 کالاها و خدمات دانش محور:        54

2- 2- 12- 3 مفاهیم ابداعی تجارت:    54

2- 2- 12- 4  ایجاد نظام‌های حیاتی دانش و پیوستن سیستم‌های کار با نظام‌های دانش:     55

2- 2- 13  مزایای مدیریت دانش:       55

2- 2-14   کاربرد مدیریت دانش در تصمیمات راهبردی:   61

2- 2- 15  چالش‌های مدیریت دانش و مهارت‌های برطرف نمودن آن: 62

2- 2- 16 موانع مدیریت دانش           66

2- 2- 16- 1 عوامل انسانی: 66

2- 2- 16- 2 عوامل سازمانی:           66

2- 2- 16- 3 عوامل فرهنگی:           67

2- 2- 16- 4 عوامل سیاسی: 67

2- 2- 16- 5 عوامل فنی و تکنولوژیکی:          67

2- 2- 17 مدل‌های مدیریت دانش        68

2- 2- 17- 1 مدل میلتون:    68

2- 2- 17- 2 مدل حلزونی نوناکاوتاکوچی:        70

2- 2- 17- 5 مدل چند عاملی توسعه نظام‌های مدیریت دانش:          75

2- 2- 17- 6 مدل چهار حلقه‌ای:        76

2- 2- 17- 7 مدل چرخه حیات دانش:  77

2- 2- 17- 8 مدل بک من:   77

2- 2- 17- 9 مدل هفت سی: 78

2- 2- 17- 10 مدل بکویتز و ویلیامز (1999):  79

2- 2- 17- 11 مدل پایه‌های ساختمان: 82

2- 2- 17- 12 مدل عمومی دانش:      84

2- 2- 17- 13 مدل استیوهالز (مدل مبنی بر فرایندهای دانش):        86

2- 2- 17- 14 مدل هی سیگ:          87

2- 2- 18 مدیریت دانش مشتری         89

2- 2- 18- 1 تعریف مدیریت دانش مشتری       89

2- 2- 18- 2 عناصر مدیریت دانش مشتریان     90

2- 2- 19 مقایسه مدیریت دانش، مدیریت دانش مشتری و مدیریت ارتباط با مشتری:       92

2- 2- 20 مدیریت ارتباط مشتری بر اساس دانش مشتری:  94

2- 3- بخش سوم: مدیریت ارتباط با مشتری        98

2- 3- 1 مقدمه مدیریت ارتباط با مشتری:          98

2- 3- 2 تاریخچة مدیریت و اهمیت ارتباط با مشتری:       99

2- 3- 2- 1 دوره انقلاب صنعتی (تولید دستی تا تولید انبوه):           99

2- 3- 2- 2 دوره انقلاب کیفیت (تولید انبوه تا بهبود مستمر):           99

2- 3- 2- 3 دوره انقلاب مشتری (بهبود مستمر تا سفارش‌سازی انبوه):           100

2- 3- 3 مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟        101

2- 3- 4 تعاریف CRM:      101

2- 3- 5 مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری:          104

2- 3- 6 چگونگی عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری:       105

2- 3- 7 عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):  107

2- 3- 8 مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با مشتری:     111

2- 3- 9 دیدگاه‌های مختلف در ارتباط با CRM:   111

2- 3- 9- 1 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان فرآیند:      111

2- 3- 9- 2 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان استراتژی: 112

2- 3- 9- 3 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک فلسفه: 113

2- 3- 9- 4 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک قابلیت:            113

2- 3- 9- 5 مدیریت ارتباط با مشتری به عنوان یک تکنولوژی:       114

2- 3- 10 ابعاد تکنولوژیک مدیریت ارتباط با مشتری:      116

2- 3- 10- 1 CRM عملیاتی:            117

2- 3- 10- 2 CRM تحلیلی: 117

2- 3- 10- 3 CRM مشارکتی (تعاملی):           117

2- 3- 4 مزایای پیاده‌سازی CRM:      118

2- 3- 12 مزایای مشتریان از ایجاد ارتباط با سازمان:       119

2- 3- 12 محرک‌های توجه به CRM:  120

2- 3- 12- 1 محرک‌های درون سازمانی:          120

2- 3- 12- 2 محرکهای تجارت الکترونیکی:      121

2- 3- 11- 3 محرک‌های اهداف اولیه: 121

2- 3- 12 فرآیند اجرای مدیریت ارتباط با مشتری:           121

2- 3- 13 اصول CRM       123

2- 3- 14 مفروضات اساسی مدیریت ارتباط با مشتری:     124

2- 3- 15 اهداف CRM از نظر بارنت و سوئیفت:           125

2- 3- 15- 1 حفظ مشتری:  127

2- 3- 15- 2 نگهداری و حفظ مشتریان با ارزش:            128

2- 3- 15- 3 پایگاه داده‌های مشتری و بازاریابی مستقیم:    128

2- 3- 16 مشتری‌گرایی و مشتری‌مداری:          130

2- 3- 16 مشتری‌مداری و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری:          133

2- 3- 17 فرآیندهای خدمات مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):       134

2- 3- 18 جریان‌های دانش در فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری:  135

2- 3- 19 فرآیندهای پشتیبانی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)      137

2- 3- 20 فرآیندهای تجزیه و تحلیل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):         138

2- 3- 21 موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و نتایج اجرای مدیریت ارتباط با مشتری:      139

2- 3- 22 قابلیت‌های مدیریت دانش (KM) و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM): 140

2-3-23 متغیرهای سازمانی و موفقیت CRM:    141

2-3-24 تکنولوژی و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری     142

2-3-24 دلایل حرکت سازمان ها به سوی سرمایه گذاری براساس CRM:        143

2-3-25 بنیان نظری مدیریت ارتباط با مشتری   143

2- 4 صنعت بیمه: 146

2- 5- 2 اهمیت اقتصادی بیمه:          148

2- 5- 3 بازارهای بیمه:       150

2- 5- 4 اهداف بازاریابی بیمه:          151

2- 5- 5 انواع بیمه:            151

2- 5- 5- 1 بیمه‌های اجتماعی (اجباری):          151

2- 5- 5-2  بیمه های بازرگانی          152

2-5-5-3 در بیمه‌های زندگی 152

2- 5- 5- 3-1 تعریف بیمه‌های زندگی (عمر)    153

2- 5- 5-3 انواع بیمه‌های زندگی (عمر):          154

2- 5- 6 فروش بیمه:          156

2- 5- 7 خطاهای رایج در فروش بیمه: 157

2- 5- 8 تاریخچه بیمه در جهان:        158

2- 5- 9 تاریخچه بیمه در ایران:        159

2- 5- 10 شرکت بیمه آسیا   159

بخش ششم:           161

2-6 پیشینه تحقیق: 161

2-6-1: تحقیقات داخلی:       161

2-6-2: تحقیقات خارجی      166

3- 1 مقدمه:         168

3- 2 روش تحقیق: 168

3- 2- 1 از نظر هدف:        169

3- 2- 2 از نظر روش         169

3- 3 جامعه آماری نمونه:     169

3- 4 روش گردآوری داده‌ها:  171

3- 5 ابزار گردآوری اطلاعات:          171

3-6 روایی و پایایی 173

3-6-1 روایی (اعتبار)         173

3-6-2 پایایی (اعتبارپذیری)  173

3- 7 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها:       176

3- 8 انواع معیارهای برازش مدل:      177

جدول 3- 3- معیارهای برازش مدل و تفسیر برازش قابل قبول          178

4-2 ویژگی های جمعیت شناختی نمونه آماری    183

4-2-1 وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت 183

4-2-2. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن     183

4-2-3. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تأهل   184

4-2-4. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات 185

4-2-5. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کار         186

4-2-6. وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر پست سازمانی    187

4-3. چگونگی توزیع متغیرهای پژوهش بر اساس شاخصهای مرکزی ، پراکندگی و شکل توزیع     189

4-4 بررسی نرمال بودن توزیع متغیرها            192

4-5. تحلیل عاملی تأییدی     195

4-5-2.  نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای سازمانی       198

4-5-3.  نتایج تحلیل عاملی تأییدی متغیرهای موفقیت CRM و تجربه CRM     200

4-6. روایی همگرا 202

4-7. روایی تشخیصی         203

4-8. آزمون فرضها            204

4-8-1.  برازش مدل مفهومی 204

4-8-2. مدل سازی معادلات ساختاری  205

4-8-3.  آزمون برازش الگوی مفهومی 206

4-9.  نیکوئی برازش مدل    209

5-1 مقدمه           217

5-2 بحث و نتیجه گیری      218

5-3 یافته های پژوهش         219

5-3-1 مشتری مداری بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.    219

5-3-2 اکتساب مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.        220

5-3-3 انتشار مدیریت دانش بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.         221

5-3-4 تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری بر متغیرهای سازمانی تأثیر دارد.  222

5-3-5 متغیرهای سازمانی بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد.      223

5-3-6 تجربه مدیریت ارتباط با مشتری بر موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر دارد.  224

5-4 پیشنهادهای کاربردی     224

5-5 پیشنهاداتی برای محققان آینده       226

5-6 موانع و محدودیت های پژوهش     226

منابع مآخذ منابع:    227

منابع فارسی:        228

منابع لاتین:          233

پیوست ها 235

خروجی لیزرل      254

 

فهرست جداول

جدول 2- 1 : خصوصیات داده، اطلاعات و دانش (رادینگ، 1383: 40)        26

جدول 2- 2 دانش رسمی و دانش غیررسمی        31

جدول 2-5: منابع کمی و کیفی حاصل از پیاده سازی مدیریت دانش (برگرن، 1985: 232)          59

جدول (2- 6) مقیاس KM و CRM و CKM (GILBERT ET AL, 2002: 3):      94

جدول 3- 1: متغیرها و سوالات پرسشنامه          172

جدول 1- جدول مقادیر آلفای کرونباخ برای شاخصهای پژوهش         175

جدول 3- 3- معیارهای برازش مدل و تفسیر برازش قابل قبول          178

جدول 4-1.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت           183

جدول 4-2.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سن    184

جدول 4-3.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر تأهل   185

جدول 4-4.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات            186

جدول 4-5.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کار         187

جدول 4-6.  توزیع فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر پست سازمانی   188

جدول 4-7. شاخصهای مرکزی، پراکندگی و توزیع متغیرهای مورد بررسی در پژوهش   190

جدول 4-8. آزمون کولموگروف اسمیرنوف متغیرهای پژوهش          194

جدول4-9. جدول ابعاد اختصاری متغیرهای پژوهش         196

جدول 4-10. بررسی مقادیر میانگین واریانس استخراج شده شاخص های پژوهش           203

جدول 4-11. AVE و همبستگی بین متغیرهای پژوهش      204

جدول4-12. شاخصهای برازش مدل ساختاری     209

جدول 4-13. نتایج حاصل از ارزیابی مدل ساختاری         211

جدول 4-14. خروجی رابطه بین مشتری مداری و متغیرهای سازمانی            212

جدول 4-15. خروجی رابطه بین اکتساب مدیریت دانش و متغیرهای سازمانی   212

جدول 4-16. خروجی رابطه بین انتشار مدیریت دانش و متغیرهای سازمانی     213

جدول 4-17. خروجی رابطه بین تکنولوژی مدیریت ارتباط با مشتری و متغیرهای سازمانی          214

جدول 4-18. خروجی رابطه بین متغیرهای سازمانی و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری 214

جدول 4-19. خروجی رابطه بین تجربه مدیریت ارتباط با مشتری و موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری         215

 

فهرست نمودارها

نمودار 4-1.  نمودار فراوانی افراد پاسخ دهنده از نظر جنسیت          183

نمودار 4-2.  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سن          184

نمودار 4-4.  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر تأهل         185

نمودار 4-4.  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر میزان تحصیلات      186

نمودار 4-5.  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر سابقه کار   187

نمودار 4-6.  وضعیت افراد پاسخ دهنده از نظر پست سازمانی         188

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق (اقتباس شده از مقاله گاریدو و مورنو و همکاران، 2011)           9

شکل2 - 1: روابط داده، اطلاعات و دانش (BAJARIA, 2000: 563)  21

شکل (2- 2)، روابط داده، اطلاعات، دانش، بینش و فرد (CLARK, RALLO, 2001: 15)  21

شکل (2- 3): مدل ذهنی بوئیست (بوئیست، 1998)         22

شکل 2-4 تعامل داده، اطلاعات، دانش و تصمیم (SOOKNONAM,2001:7)  23

شکل 2- 5 هرم سلسله مراتب دانش (رادینک، 1383: 38) 24

شکل 2- 6 مراحل توسعه مدیریت دانش (دالکر، 2005: 14)          42

شکل 2- 7: مدل مدیریت دانش میلتون (MILTON, 2002: 2)          68

شکل 2- 8 مدل حلزونی مدیریت دانش نوناکاوتاکوجی (1995)        70

شکل 2- 9 مدل مدیریت دانش بنیادی (DEBOWSKI, 2006: 171)    72

شکل 2- 10 مدل زنجیره دانش (HOLSAPPLE, JONES, 2005: 159)          74

شکل 2- 11 چرخة پنج مرحله‌ای زندگی دانش (VIZCANIO ET AL, 2009: 351)         75

شکل 2- 12 مدل چند حلقه‌ای مدیریت دانش (WWW.TDAN.COM/KM)     76

شکل (2- 14): مدل 7C:      79

شکل (2- 5): مدل پایه‌های ساختمان مدیریت دانش (PROBST ET AL, 2002: 93)         82

شکل (2- 16) مدل عمومی دانش در سازمان:     84

شکل (2- 17) مدل استیوهالز (هالز، 2001)      86

شکل (2- 18): فرایند مدیریت دانش بر اساس مدل هی‌سیگ            87

شکل (2- 19): عناصر مدیریت ارتباط با مشتری:           95

شکل (2- 20) نمای کلی سیستم CRM (CHEN, POPOVICH, 2003: 61):     106

شکل 2- 21 عوامل مؤثر در موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM):         109

شکل (2- 29): مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با مشتری:         111

شکل (2- 22): ارتباط قسمت‌های مختلف CRM  116

شکل (2- 23): مثلث اجرای CRM:    118

شکل (2- 24) فرایند پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری: 123

شکل شماره 4-1. بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی           197

شکل شماره 4-2. آماره معناداری تحلیل عاملی    198

شکل شماره 4-3. بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی           199

شکل شماره 4-4. آماره معناداری تحلیل عاملی    200

شکل شماره 4-5. بار عاملی استاندارد تحلیل عاملی           201

شکل شماره 4-6. آماره معناداری تحلیل عاملی    202

شکل4-7. ضرایب تخمین استاندارد مدل ساختاری پژوهش  208

شکل4-8. اعداد معنیداری مدل ساختاری پژوهش 208

 

عنوان : بررسی تاثیر مدیریت دانش (KM) بر موفقیت مدیریت ارتباط مشتری (CRM)

فرمت : doc

تعداد صفحات :297

  • ۹۹/۱۲/۱۹
  • آرزو فرشته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی