دانافایل

فایل های قابل دانلودی شامل جزوات و پاورپوینت

دانافایل

فایل های قابل دانلودی شامل جزوات و پاورپوینت

  • ۰
  • ۰

چکیده

اکنون که در اقتصاد جهانی، مشتریان بقای شرکت را رقم می¬زنند، شرکت¬ها دیگر نمی¬توانند به انتظارات و خواسته¬های مشتریان بی¬توجه باشند. آن¬ها باید همه فعالیت¬ها و توانمندی¬های خود را متوجه رضایت مشتری کنند. میزان رضایت مشتری، موفقیت یا شکست هر سازمانی را تعیین می¬کند، بنابراین آگاهی از اینکه مشتریان تا چه حد راضی هستند اهمیت خاصی دارد.

در این پژوهش ابتدا به شناسایی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان شرکت¬های بیمه پرداخته شده و تعداد آن¬ها 26 عدد تعیین، سپس با استفاده از تکنیک تئوری خاکستری این عوامل پالایش و به 10 عدد تعدیل و پس از آن به کمک روش کانو فازی عوامل باقی¬مانده دسته بندی و در طبقه¬های اساسی، عملکردی و انگیزشی قرار گرفتند، بدین صورت که اتخاذ برنامه¬های لازم جهت حفظ مشتریان و شناسایی و اصلاح مشکلات موجود در واحد¬های خدمت رسانی مشتریان در طبقه اساسی؛ شناسایی مشتریان وفادار و درنظر گرفتن خدمات ویژه برای آن¬ها، تعهد نسبت به بهبود مستمر، مکانیزه و بروز کردن سیستم¬های ارائه¬دهنده خدمات بیمه، صرف نمودن هزینه¬های کافی و اثربخش برای کسب رضایت مشتریان و مناسب بودن نحوه برخورد کارمند در برابر مشتریان در طبقه عملکردی و ساده¬سازی فرایند¬ها و کار¬ها، تشویق کارکنان فعال و مؤثر در مشتری¬مداری و ایجاد نظام ارزیابی و دریافت پیشنهادات به¬منظور دریافت نظرات مشتریان و شنیدن صدای آن¬ها در طبقه الزامات انگیزشی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق می¬تواند راهنمای خوبی برای شرکت¬های بیمه باشد تا بدین وسیله به اهداف خود در بازار رقابت بپردازند.

 

کلمات کلیدی: ،صنعت بیمه،  تئوری خاکستری،  مدل کانو، کانو فازی 

 

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات پژوهش

1-1-بیان مسئله     2

1-2-اهداف پژوهش            4

1-3-سوالات پژوهشی         4

1-4-اهمیت و ضرورت پژوهش         4

1-5- محدودیتهای تحقیق      5

1-6- فصل بندی تحقیق       6

1-7- شرح واژهها و اصطلاحات به کار رفته در تحقیق     6

1-8- دامنه زمانی  8

1-9- جامعه تحقیق 8

1-10- مراحل انجام پژوهش  8

مقدمه فصل          11

قسمت اول: رضایت مشتری  11

2-1-1- مقدمه       11

2-1-2- تعریف مشتری       12

2-1-3- ارزش مشتری        12

2-1-4- تعریف رضایت مشتری         12

2-1-5- سطوح رضایت مشتریان        13

2-1-6- سنجش رضایت مشتری         13

2-1-7- مدل شکلگیری رضایت مشتری           15

قسمت دوم: تئوری خاکستری  20

2-2-1- مقدمه       20

2-2-2- تعریف تئوری خاکستری        20

2-2-3- تئوری سیستم های خاکستری   21

2-2-3-1- مفاهیم اساسی سیستم های خاکستری   21

2-2-3-2- اصول بنیادی سیستمهای خاکستری    24

قسمت سوم: سازمانهای بیمه   28

2-3-1- مقدمه       28

2-3-2- مروری کوتاه بر تاریخچه بیمه 28

2-3-3- دیدگاههای مختلف در مورد بیمه           29

2-3-4- نقش بیمه  29

قسمت چهارم: مدل کانو        30

2-4-1- مقدمه       30

2-4-2- معرفی مدل کانو      31

2-4-3- ایجاد پرسشنامه کانو 34

2-4-4- مزایای تقسیم بندی ویژگی های کالاها و خدمات به وسیله مدل کانو بسیار آشکار است:       34

قسمت پنجم: مدل کانو فازی   35

2-5-1- معرفی مدل فازی     35

2-5-2- پرسشنامه کانو فازی 37

قسمت ششم: پیشینه تحقیق     38

3-1- روش گردآوری اطلاعات           42

3-2- روایی و پایایی ابزار پژوهش      44

3-2-1- روایی محتوا          45

3-2-2- پایایی       46

3-3- قلمرو تحقیق  47

3-3-1- دوره زمانی تحقیق   47

3-3-2- مکان تحقیق           47

3-4- جامعه آماری 47

3-5- مدل مفهومی طرح       48

3-6- مراحل انجام پژوهش    48

3-7- محدودیتهای پژوهش    49

4-1- تعیین معیارها و پالایش آنها در تئوری خاکستری       51

4-2- تحلیل پرسشنامه فازی کانو         52

5-1- نتایج و یافتههای تحقیق 58

5-2- پیشنهادات پژوهشی جهت تحقیقات آتی       60

 

فهرست جدول ها

جدول 2-1) مقایسه بین سیستم¬های سیاه، سفید و خاکستری 23

جدول 2-2) طبقه¬بندی نیاز¬های کانو             34

جدول 3-1) ارجحیت وزنی گزینه¬های پرسشنامه خاکستری           44

جدول 4-1) پرسشنامه تکمیل شده کانو فازی در مورد ویژگی¬های ساده سازی فرایند¬ها و کار¬ها             53

جدول 4-2) نتایج کلی طبقه¬بندی ویژگی¬های محصول   56

 

فهرست شکل ها

شکل 2-1) تقسیم¬بندی مدل¬های سنجش رضایت¬مندی مشتری     15

شکل 2-2) مدل شکل¬گیری رضایت¬مندی مشتری        16

شکل 2-3) سیستم خاکستری 22

شکل 2-4) مدل کیفیت دو بعدی          31

شکل 2-5) مدل کانو           32

 

عنوان : ارزیابی عوامل موثر بر رضایت مشتری  شرکت¬های بیمه با استفاده از تئوری خاکستری و کانو فازی

فرمت : doc

تعداد صفحات : 88

  • ۹۹/۱۲/۱۹
  • آرزو فرشته

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی